>, ZZP>Profileren als ondernemer

Startende of succesvol ondernemer

Je bent een zzp-er of ondernemer die zijn vak verstaat. Je levert kwalitatief hoogwaardige producten en diensten. Jouw klant kunnen rekenen op eerste klas service. Kortom iedereen die met jou zaken doet vertrekt als tevreden klant. Helaas is tegenwoordig het eerste contact wat je klanten hebben niet meer met de “echte versie” van jou, maar met je online versie.

Klanten vinden tegenwoordig in belangrijke mate online hun verkopers en dienstverleners. Dat betekent dat je tegenwoordig de concurrentie aangaat met veel meer ondernemers dan 15 jaar geleden. Jij bent natuurlijk overtuigd dat je de concurrentie aankan met jouw bedrijf. Maar hoe overtuig je potentiële klanten daarvan als je ze niet meer persoonlijk spreekt? Ze komen langs op je website of sociale kanaal,
zonder dat jij ze spreekt.

Mark

Personal trainer en ondernemer

Stefan

ZZP-er en model

Eerste indruk maak je maar één keer

Onderzoek heeft uitgewezen dat een eerste indruk in de eerste 2-3 seconden vaak al bepalend is. Bij een goede eerste indruk hoort ook een goed portret. Zo krijgt je onderneming in ene een gezicht voor de klant. Een gezicht waar ze zaken mee willen doen. Dit is wat je in belangrijke mate kan onderscheiden van jouw concurrenten. Een sterk professioneel portret vertelt je klant dat jij je zaken serieus neemt. Wat maakt dan een sterk portret zal je je wellicht afvragen? Je bent tenslotte ondernemer en geen model. Een sterk portret laat twee dingen zien: toegankelijkheid en zelfvertrouwen. Klanten zoeken iemand die de lat laag legt om te benaderen en tegelijkertijd verstand van zaken heeft. Met een goed portret kan je die boodschap overbrengen tijdens de eerste online indruk. Kortom we gaan de man of vrouw laten zien, die ze ook ontmoeten als je persoonlijk met ze in gesprek treedt. Enthousiast en wil jij je onderneming een boost geven? Maak dan een afspraak voor een zakelijk portret!

2018-04-06T20:46:29+00:00